کد خبر : ۲۲۱۲۰۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۶/۰۲ ساعت ۲۰:۱۴

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول خبر داد:
افتتاح ۶۰ میلیارد تومان پروژه خدماتی و عمرانی به مناسبته هفته دولت در دزفول

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول از افتتاح ۶۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی، تولیدی و خدماتی طی هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

 افتتاح ۶۰ میلیارد تومان پروژه خدماتی و عمرانی به مناسبته هفته دولت در دزفول

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، امیر عیسی زاده ظهر امروز سه شنبه در نشست شورای سلامت شهرستان دزفول در محل فرمانداری اظهار کرد: با کمک تمام دستگاه های اجرایی شهرستان، پروژه های عمرانی، تولیدی و خدماتی بسیار چشمگیری در شهرستان برای افتتاح در هفته دولت خواهیم داشت.

وی، اعتبار پروژه های آماده بهره برداری دزفول در هفته دولت را ۶۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: دزفول پس از اهواز بیشترین تعداد افتتاح پروژه را دراین هفته خواهد داشت که جای تقدیر و افتخار دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول، اولویت مدیریت این شهرستان در زمینه افتتاح پروژه ها را سلامت مردم و شهروندان عنوان کرد و گفت: به همین منظور بسیاری از این پروژه ها در حوزه نوسازی، آب و فاضلاب و درمان است که می توانند موانع و کمبودهای موجود در این حوزه ها را رفع کنند.

عیسی زاده با تقدیر از اداره جهاد کشاورزی دزفول در راستای ساماندهی اصولی فروشگاه های غیرمجاز عرضه سموم کشاورزی در شهرستان، یادآور شد: متاسفانه اتاق اصناف شهرستان در این زمینه همکاری لازم را نداشت اما سرانجام توانستیم به همت جهاد کشاورزی پس از سالها شاهد رفع این معضل در دزفول باشیم تا بدین ترتیب علاوه بر افزایش سلامت مردم، شاهد کاهش چشمگیر ورود سموم قاچاق به داخل شهرستان باشیم.

فروشگاه های غیرمجاز ساماندهی می شوند
مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز دراین باره اظهار کرد: مطابق با جلسات متعددی که با صنعت، معدن و تجارت، اماکن، مرکز بهداشت و فرمانداری در راستای ساماندهی فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی غیرمجاز برگزار شد موفق به شناسایی ۱۷۰ فروشگاه غیرمجاز و فعال در این زمینه شدیم.

احمد زارعی افزود: به تمامی این فروشگاه ها اخطاریه با مهلت ۱۰ روزه ارسال شده تا هرچه زودتر برای تعیین تکلیف وضعیت خود مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان چهار مورد از این فروشگاه ها تا کنون مراجعه نکرده اند، گفت: تاکنون هفت فروشگاه نیز پلمب شده که تعدادی از آنها با مراجعه مجدد اقدام به رفع نواقص کردند و پس از تعهد محضری به منظور عدم ارائه سموم قاچاق و مواد شیمیایی مجددا فعالیت خود را آغاز کردند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه از ۱۷۰ فروشگاه تعداد ۶۶ واحد فاقد کارشناس گیاه پزشکی و علوم مرتبط بودند که پس از برخورد ما اقدام به جذب کارشناسان مرتبط به عنوان مدیر فنی کردند

زارعی عنوان کرد: تمامی این اقدامات با جدیت در حال انجام است تا در آینده نزدیک تمامی فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی شهرستان شناسنامه دار شوند و با استاندارد و ایمنی لازم در شهرستان دزفول که قطب کشاورزی خوزستان است، به فعالیت بپردازند.

وی در پایان، تولید سالانه محصولات کشاورزی دزفول را سه میلیون تن برشمرد و افزود: دو سوم این میزان محصولات از شهرستان صادر می شود ضمن اینکه دزفول از سالمترین و ارگانیک ترین محصولات کشاورزی در  استان برخوردار است.

برچسب ها: امیر عیسی زاده معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول